Buat duit dengan MLM

Tak perlu dijelaskan apa itu MLM. Mesti boleh dikatakan semua orang dah tahu. MLM merupakan model pemasaran yang paling lama bertapak di dunia. Berpuluh tahun lamanya.

Mungkin anda pernah gagal dalam MLM sebelum ini dan mungkin juga anda berjaya dalam MLM pada ketika ini.

Syarikat MLM pula tumbuh bagai cendawan. Tak kurang juga yang gulung tikar kerana kelemahan pengurusan syarikat dan janji yang terlebih.

Rahsia berjaya dalam MLM ialah
  • Mengguna produk yang dijual (guna sendiri)
  • Memperkenalkan perniagaan dan produk kepada orang lain (rekrut)
  • Duplikasi oleh downline - guna dan sebarkan (duplikasi + maintain)
Jualan dalam MLM ibarat air manakala mencari downline dalam MLM pula ibarat oksigen. Jika anda tidak melakukan proses mencari downline (rekrut), anda tidak akan dapat bertahan lama dan pendapatan anda tidak akan bercambah seperti yang selalu digembar-gemburkan.

Proses merekrut merupakan satu cabaran paling besar. Dan membimbing downline melakukan yang sama (duplikasi) adalah cabaran kedua.

Dengan adanya teknologi internet terkini, proses mencari prospek/downline menjadi semakin mudah. Begitu juga proses duplikasi yang banyak boleh dijalakan hampir otomatik sepenuhnya.

Jadi jangan lepaskan peluang menjalankan pemasaran MLM sekarang. Pilih syarikat yang berwiba dan kumpulan yang dinamik dan mempunyai sistem sokongan yang terbukti berkesan.

6 comments:

Anonymous said...

Saya sangat berminat dengan MLM ini tapi sumber yang menerangkan secara terperinci sangat kurang. maklumlah saya masih baru

Healthy lifestyle guides
Internet business info

Anonymous said...

saya pengen tahu bagaimana caranya supaya di dalam blog ada tulisan ads by google?
terima kasih

Anonymous said...

Pendapatan sampingan adalah sangat penting keran kos hidup meningkat dan adalah sangat susah untuk hidup dengan gaji yang ada sekarang. Saya sedang mencari idea-idea untuk membuat pendapatan sampingan.

tawanmuda said...

MLM ada turun naiknya.Yang penting seseorang itu perlu pnadai bercakap dan mengatur strategi serta berani menanggung risiko.

peace.

http://.blogspot.com/

S u M i E said...

Menjana pendapatan sampingan dgn apa cara sekalipun mmg mencabar. Cuma, jika MLM ia sudah siap sedia dgn sistem. Kita hanya perlu paham dan folow the sistem dan dari situ kite boleh atir strategi. setuju dgn admin bab merekrut n mbimbing. mmg satu cabaran yg besar.

khairul said...

Ramai yang gagal dalam MLM sebab 2 cabaran tu... MLM konsep perniagaan yang bagus dan dapat memberi pendapatan yang lumayan dalam tempoh yang pendek beserta modal yang tidak terlalu besar.
Yang gagal ni kebanyakannya waktu join 'tertipu' dengan kejayaan para ahli sebelumnya tanpa melihat usaha mereka yang bersusah payah untuk sampai ke tahap tu. lama-2 give up macam tu jer dek 2 cabaran tadi.
Yangpaling sedih.. bila seseorang tu gagal dalam MLM dia salah kan syarikat salahkan upline sebab dia tak berjaya. So sad.

Ramai yang join MLM sebab tengok boleh dapat income tinggi tanpa melihat produk.
Tapi kalau seseorang tu join MLM sebab produk dia bagus dan dapat memberi kebaikan pada ramai orang dan produk dia 'rare', rasa orang tu boleh berjaya walau tanpa bercerita tentang pendapatan.

Just my to cent.

Singgah la ke blog saya. ada juga saya buat post tentang MLM ni :) peace