Adakah pendapatan sampingan satu penyelesaian?

Semakin ramai orang sibuk mencari pendapatan sampingan dan di mana-mana saja sibuk orang mengiklankan tentang pendapatan sampingan itu dan ini.

Apakah sebabnya orang mencari pendapatan sampingan? Sebab tak cukup duit? Sebab nak lagi banyak duit? Atau kenapa? Cuba kita fikirkan apakah sebabnya..

Harga barang naik, harga petrol naik, kadar faedah naik tapi gaji tak naik-naik? Hutang pula makin banyak. Mungkin sebab itulah orang sibuk mencari pendapatan sampingan untuk menampung perbelanjaan yang semakin banyak.

Tapi ada yang dapat pendapatan sampingan yang lumayan masih lagi mencari-cari lebih pendapatan sampingan. Berbalik kepada persoalan. Adakah pendapatan sampingan ini satu jalan penyelesaian kepada masalah tak cukup wang?

Pernahkah kita terfikir cara lain untuk menyelesaikan masalah ini? Kenapa ada orang bergaji RM1500 sebulan boleh hidup lebih bahagia dan sentiasa cukup wang daripada orang yang berpendapatan sehingga RM5000?

Sebanyak mana yang anda dapat, yang penting ialah cara anda menguruskan wang anda. Berapa banyak yang anda dapat simpan, laburkan dan jimat daripada hasil pendapatan anda? Jadi pengurusan wanglah yang sebenarnya menjadi jalan penyelesaiannya.

Jika anda rasa tidak cukup wang setiap bulan, cuba buat kajian kemana perginya wang anda? Bagaimana caranya untuk lebih berjimat? Bagaimana caranya untuk membuatkan wang anda bekerja lebih keras untuk anda (daripada sebaliknya)?

Untuk itu fikirkanlah cara terbaik untuk menguruskan wang anda dan pendapatan sampingan bukanlah penyelesaian terbaik untuk masalah tidak cukup wang.

Dapatkan tips dan kaedah pengurusan wang berkesan dan cara menjana wang sampingan secara percuma dengan menghantar email kepada PendapatanTambahan.Com

atau anda boleh dapatkan buku pengurusan wang dengan hanya RM18 sahaja di sini

No comments: