Bagaimana nak buat duit dari internet?

Ramai yang mencuba untuk mencari duit di mana-mana sahaja. Cara terkini ialah melalui internet. Buat duit di internet di Malaysia sekarang agak perlahan kerana sambutan yang kurang menggalakkan dan budaya membeli di internet masih lagi tidak berleluasa.

Tidak seperti di Amerika atau negara-negara Barat, pembelian di internet adalah biasa dan cara bayaran yang paling mudah ialah melalui kad kredit.

Walau bagaimanapun anda tetap mempunyai peluang membuat duit di internet dengan beberapa affiliate program yang disediakan oleh segelintir pengusaha internet business di Malaysia. Atau jika anda lebih berani, anda boleh terokai pasaran global dimana pulangannya adalah lebih besar tetapi anda perlu bersaing dengan internet marketer dari seluruh dunia.

Saya akan menyentuh mengenai dua program buat duit di internet yang popular iaitu Adsense dan Affiliate program dalam artikel berikutnya.

Untuk mendapatkan sedikit maklumat tentang duit di internet (make money online) anda boleh lawati laman web ini - klik sini. Tetapi maklumat tersebut dalam bahasa inggeris.

1 comment:

Anonymous said...

untuk google sila lawati blog saya

http://moneygoogle.blogspot.com/